2011-01-08

Lösning på ismeteproblem


Jag skrev tidigare att vi missat riktigt fina gäddor på grund av linbrott för ett tag sen, nu ska det bli ändring på det! Unnade mig två stycken Trilene XL i dimension 0.42 att lägga på mina rullar.


Nu behöver jag bara komma på ett smart sätt att få på ungefär lika mycket lina på varje rulle, eller iaf inte för mycket på dom 5 första. De vore ju rätt tråkigt om den sista bara fick 20 meter på sig. Har även funderat på att springa förbi på Mieko och kolla om jag kan få ett bra pris på 3 st magda pro rullar. vill byta ut mina gamla slitna haspelrullar med ojämna bromsar och smörjfett som stelnar i kylan. Magda rullarna skulle dessutom lösa mitt "problem" med linlängd i och med att dom har räkneverk, två flugor i en smäll!

Jag har även planer på att bygga mig en ordentlig ismetepulka och kanske nya vippor av polycarbonat. Jag gillar att ha nått projekt att pilla med lite då och då, helst kopplat till fiske =) De kommer nog mer om dom projekten när jag funderat ut exakt hur jag ska bygga dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar