2013-05-25

Den årliga PB-höjningen

Då var det dags igen. Det börjar bli lite av en tradition att jag ska ut på våren varje år och öka mitt personbästa på gädda med några hekto. Den här gången med endast två hekto, från 8,7kg till 8,9. Lite surt att den inte passerade 9 men det är väl en milstolpe som jag får jobba lite mer för antar jag, det får inte vara för lätt. Hur som helst så var det en riktigt grov gädda som hade hunnit äta upp sig bra efter leken, hon var bara 104 cm men grov ända bak till stjärtfenan. Täckningen och färgsättningen på fisken var även något av det snyggaste jag har sett. En riktigt fin gädda, och jag njuter fortfarande.



Det här är inte den enda gäddan vi har fått nu i dagarna, vi har haft riktigt bra fiske med hög medelvikt ända sedan i torsdags. Min lista är ungefär: 7,7kg, 7,7kg (inte samma), 6 kg och sen ett gäng på drygt 5 kg. Sen tog Markus en på 7,2 idag och det har tagits några 5or och en 6a av andra kompisar. Det sista som hände idag var tyvärr att ett riktigt monster högg för en av kompisarna som inte är så rutinerad. Han satte för lite press på fisken så den gick in i nått träd eller liknande på botten och trasslade in sig. Det slutade med att vi fick dra av linan och fisken såg vi aldrig skymten av, men den var inte liten. Det var det överlägset tyngsta jag någonsin har sett på spinnfiske, mer än så vågar jag inte spekulera, då får jag bara mardrömmar. Hoppas bara den inte skadade sig så mycket för att komma loss.

Jag slänger upp en liten bildserie på 8,9an som extra lördagsgodis.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar