2011-04-15

Första Betena Rullar Ut

Nu har jag äntligen fått möjligheten att testa min airbrush. Då jag är i Luleå mest hela tiden så är det svårt för mig att snickra några egna beten just men Mårten har varit så snäll att han har låtit mig måla hans hemmasnickrade wobblers. Nio beten har han byggt och åtta av dom har jag målat klart idag. Den nionde är en gigantisk ledad historia och där fick jag fria tyglar av Mårten så jag försöker komma på någon passande färgsättning till den. Just nu lutar det åt snipa eller lake, båda känns ganska komplicerade då de innebär mycket prickar och dylikt och det är delvis därför jag är sugen på att försöka med såna mönster.

Här kommer i alla fall bilder på de jag har målat. Han ville ha 4 stycken med ljus buk/mörk rygg i neutral färg och 4 st svarta med röda ränder.

Fjällen i silver och det guldiga på gälbågarna och längs ryggens sidor
syns extra tydligt i vissa ljusvinklar.





Samma här, guldet syns extra bra i vissa ljusvinklar.
Även ryggen är guldig.




Nu saknas det bara att Mårten slänger på ögon, lackar dom några varv och kanske trimmar skedarna lite så ska dom nog kunna lura upp en och annan gädda i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar