2011-03-03

Ny hobby på g

Det var ett tag sidan jag hade något att skriva om men det har det blivit ändring på nu. Jag har nämligen bestämt mig för att börja tillverka lite beten och har då varit och köpt mig en färgspruta idag som jag stolt tänkte visa upp. Betestillverkning har funnits i mina tankar ganska länge men jag har aldrig slagit slag i saken. Varför jag inte har börjat med detta tidigare vet jag inte. Jag har väl egentligen haft oändligt med tid till detta förut om man jämför med nu när jag bor trångt i en studentlägenhet utan några maskiner eller verktyg alls. På grund av detta så lär det väl dröja ett tag till jag kan visa upp några resultat. De enda gångerna jag kan bygga något vettigt är då jag är hemma över någon helg eller på sommaren, och den känns väldigt avlägsen just nu.

Men men, man måste börja någonstans och då började jag med att köpa en airbrush som sagt. Det blev julas toppmatade dual-action eller vad det heter då den tydligen ska vara väldigt prisvärd. Till den inhandlade jag även en luftslang och en avskiljare med filter för vatten och olja, tydligen ska det vara bra.


Så ser hela härligheten ut. Jag har skruvat lite i den och den verkar väldigt intressant måste jag säga : ) Jag ska självklart skruva isär den i molekyler så småningom och undersöka den noggrannare. Förutom fiske så är väl det typ det roligaste som finns.

Måste säga att jag får ett väldigt positivt helhetsintryck av min nya spruta, den ser välgjord ut och jag tror den kommer duga mer än väl för mig väldigt länge. Filtret däremot, som också köptes på Jula, är jag inte lika säker på. Jag testade blåsa genom det och luften som kom ut var inte helt fri från vatten fast det var betydligt bättre än helt ofiltrerad utandningsluft. I och för sig så blir det nog inte riktigt lika mycket vatten i en kompressor så filtret kanske klarar den luften bättre, jag får väl se när jag börjar använda den.

I samma veva som jag köpte den här så var jag även förbi Mieko och fixade en burk maggot så det blir nog lite pimpelfiske inom en snar framtid. Kanske blir något att skriva om rent av om det går bra. Måste bara lista ut hur man ska ta sig till fiskeplatsen när man inte har bil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar